Netwerk status

De actuele storingen en geplande werkzaamheden van ons netwerk
  • Storingen
  • Werkzaamheden

— afmelding 19-01-2019 08:20 uur — De leverancier geeft aan de storing is verholpen na de werkzaamheden van afgelopen nacht. — update 23:00 uur — De leverancier meldt dat de werkzaamheden met betrekking tot het herstarten van de hardware in Amsterdam is uitgesteld tot 00:30-01:00 uur. Momenteel zijn engineers de nodige voorbereidingen en voorzorgsmaatregelen aan het treffen. Volgende update volgt morgenochtend. —update 19:40 uur— De leverancier geeft aan dat het noodzakelijk is om de getroffen h [...]

— afmelding 15:15 uur — De leverancier geeft aan dat de storing met betrekking tot de Single Ended Line Test (SELT) is opgelost. Lijnmeting zijn vanaf nu weer mogelijk. — update 14:30 uur — Onze leverancier meldt dat engineers momenteel bezig zijn met onderzoek en herstel. Volgende update volgt om 15:30 uur. — oorspronkelijke bericht 16-01-2019 12:30 uur — Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd. Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u [...]

— afmelding 17-01-2019 09:10 uur — Onze engineers melden dat de storing is opgelost middels het spoedonderhoud van gisteravond. — update 15:30 uur — Vanavond tussen 23:00 uur en 01:00 uur worden werkzaamheden uitgevoerd om de storing te verhelpen. Dit is op CSPRreporter gemeld als spoedonderhoud. — update 9:48 uur — Uit eerste onderzoek blijkt dat de Hipin client correct functioneert , het inloggen kan langer duren. NOC engineers onderzoeken de storing. — oorspronkelijke melding 08:30 uur — Wij [...]

— Update — De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen zijn verwerkt. — Origineel bericht — Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel. Hierdoor is het niet mogelijk om: Mobiele porteringen uit te voeren Nieuwe abonnementen op te leveren Het uitvoeren van SIM-wissels Het blokkeren van SIM-kaarten Tevens is het wijzigen of inzien van limieten niet mogelijk en worden de verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimi [...]

— afmelding 15:15 uur — Onze engineers zien op enkele verbindingen na een volledige herstel van de dienst. Mocht de verbinding niet automatisch herstellen adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten of contact met ons op te nemen. — update 14:25 uur — Engineers melden dat het merendeel van de getroffen verbindingen weer actief zijn. Verbindingen welke nog niet actief zijn, adviseren wij een herstart uit te voeren van de CPE. Volgende update volgt uiterlijk om 15:15 uur. — update [...]

— afmelding 08:45 uur — Onze engineers melden dat de storing is verholpen. — oorspronkelijke melding 22:00 uur — We ontvangen meldingen dat een geringe hoeveelheid inkomende oproepen vanaf KPN niet worden aangeboden op het RoutIT telefonie platform. Dit wordt onderzocht door KPN. [...]

— afmelding 12:55 — De storing is verholpen, de RoutIT systemen zijn weer te benaderen. — oorspronkelijke melding 12:30 — Op dit moment ervaren wij een verstoring op RoutIT systemen. Als gevolg van deze storing is het mogelijk dat u: – Geen toegang heeft tot de selfserviceportal om tickets in te kijken; – Geen toegang heeft tot de RoutIT kennisdatabase; U kunt wel tickets aanmaken en reageren per e-mail. Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte. [...]

— afmelding 10-01-2019 09:00 uur — Tele2 geeft aan dat de storing is opgelost. — oorspronkelijke melding 09-01-2019 09:00 uur — Op dit moment ervaren wij een verstoring op de Tele2 Fiber postcode database. De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk: Beschikbaarheidscheck geeft geen resultaat op Tele2 Fiber diensten Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt. [...]

— afmelding 10:00 uur — KPN geeft aan dat de storing is opgelost door het vervangen van defecte hardware. — oorspronkelijke melding 08-01-2019 09:15 uur — KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Hoogeveen. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Als gevolg van de storing zijn KPN Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar. Wij houden u op de hoogte. [...]

De verstoring aan de Cloud Portal is verholpen. Vastgelopen Office 365 orders zijn opnieuw geïnitieerd.   — oorspronkelijke melding 20:30 uur — Engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal. Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal. Geplaatste Office 365 orders in IRMA zullen niet voltooien. Dit heeft geen impact op live diensten. Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden [...]

Op dinsdag 22 januari 2019 van 08:00 uur 09:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. [...]

Op woensdag 23 januari 2019 van 07:00 uur tot 08:30 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal en OneBase. Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar. De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt. Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. [...]

Op woensdag 23 januari 2019 tussen 17:15 uur en 17:45 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan IRMA. Tijdens het onderhoud zullen alle actieve sessies met IRMA worden verbroken en wordt het inlogscherm van IRMA gewijzigd. Deze wijziging vindt plaats ter voorbereiding van de nieuwe RoutIT Kennisdatabase en de implementatie van Multi Factor Authentication op IRMA. IRMA is direct na de update weer beschikbaar. Wanneer je inlogt op https://irma.routit.nl wordt je doorverwezen naar https://account.routi [...]

Van donderdag 24 januari 2019 23:00 uur tot vrijdag 25 januari 2019 06:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Tijdens het onderhoud kunnen services mogelijk een korte onderbreking ondervinden en is het mogelijk dat een actief gesprek wordt verbroken. [...]

Op donderdag 24 januari 2019 van 23:00 uur tot vrijdag 25 januari 2019 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal. Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar. De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt. Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. [...]

Op vrijdag 25 januari 2019 van 07:00 uur tot 08:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal en OneBase. Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar. De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt. Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. [...]

Op maandag 28 januari 2019 tussen 02:30 uur en 03:00 uur wordt er onderhoud gepleegd aan het CCV PIN netwerk. Als gevolg hiervan is de PoIP dienst niet beschikbaar en kunnen er geen transacties plaatsvinden in het hierboven genoemde tijdstip. [...]

Op woensdag 30 januari 2019 van 00:01 uur tot 06:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het KPN Mobile Interconnect platform. Tijdens het onderhoudswindow is een dienstonderbreking van +/- 5 minuten te verwachten. [...]

Van dinsdag 5 februari 2019 23:00 uur tot woensdag 6 februari 2019 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op hardware verantwoordelijk voor KPN connectivity diensten. Tijdens het onderhoud is er een dienstonderbreking van 60 minuten te verwachten. Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten. [...]

Op dinsdag 12 februari 2019 van 08:00 uur 09:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Er is geen impact te verwachten op actief telefonieverkeer. [...]